Click here for Myspace Layouts

Thursday 29 September 2011

BERAYA DENGAN DIA .. aww suweetnyerhh !

Do you see the title ?? Yeah .. itulah sebenarnya. Even raya dah lama habes, tapi baru aku teringat dan nak bercerita disini. Bosan nie, jadi tajok kita hari nie tentang ini yaa . Ala kata pun blog untuk kita bercerita kan, kalo rasa nak bercerita la. Okayy lets beginn .. hehe. Hari raya ke-6 kot ta silap aku lah .. aku beraya dengan dia. Tapi raya tahun nie, aku dengan family beraya di kampung, KEDAH. But, juz for 4days. Aku pon taknak lelama dekat kampung tuh . Cemuih habaq kat ang ! haha. *keluar pula loghat utara. hehe.
Last day dekat kampung tuh aku rasa happy gila, maklumla excited nak balik. Nak jumpa (AA) hee . Bertolak dari kampung lepas maghrib mcam tuh (02 sept 2011). Kami sampai rumah pagi dalam kol2. Then, aku tido sebab penat sangat. Pagi esok nye bangon kol8 pagi sebab aku kena kerja. Tapi takpela halfday sajaa .. Bla bla bla .. kol 1pm, balik rumah . Sampai rumah, sambung tido. haha . Tamat cerita hari sabtu . hehe .. Okayy 04 SEPTEMBER 2011 lah aku pegi beraya dirumah dia and also rumah kak long aku. Patotnye ta jadi beraya hari tuh sebab kereta mama dia cermin retak sikit, tapi ayah dia bagi keluar pula . Tp time tuh aku tengah ngecat rumah, maklumla tak sempat cat before balik kampung, so cat la hari ahad tuh. Tengah2 dok makan nasi .. dpat text dari dia " pukol 3.30 ayg gerak k .. " apocott ! debar2 nokk . HAHA. aku pon makan cepat2 dan iron baju raya aku, mandi, siap2 .. tunggu dia . Dalam pukul 3.45 macam tuh, dia sampai . Aku dengan excitednye keluar .. dan cakap dengan abah nk keluar beraya .. abah pesan " balik awal ! " haha. mmg itula yg selalu dipesan oleh abah kalo anak2nye nak keluar rumah. okayy, dia borak2 kejap dengan mak .. salam2 mak abah.. then kitorang pon gerak. Naik la highway yg baru buat tuh. Dlam kereta tuh, tetiba kat radio pasang lagu yang Jaclyn, Ning and sape ntah lg sorang .. tajok lagu tuh Beribu Sesalan . haha . yang kelakarnye bole pula dia tiru2 gaya Ning nyanyi .. alahaii . dengarkan jela. hehe. Dalam kereta bising je mulut dia. pot pet pot pet .. tapi aku suka !! hee .. then sampai Puncak Alam , dah nak dekat2 sampai rumah dia time tu juga lah aku nak buang itu ini lah .. nervous kot ! Then aku cakap dekat dia " ayg, taknak masok lah. syg segan la. takot lah abah ade . syg tunggu luar bole ? " dengan slumber dia jawab " bole. tunggula dekat lua. nnti ayg bawak meja, hidang makanan dekat sini.. " errr dia mara laa .. hehe. Dengan berani nye aku pon masok . mak aii, sume ado .. mama dia tengah masak dekat dapur . abang long dia tengah borak2 dengan kawan dia. Aku pon laju je ke dapur, salam mama dia .. mama dia kish pipi aku laa .. aww . hee. Okay then mama dia suruh duduk dulu .. Aku dengan dia pon duduk la dekat sofa sambil tengok tv. Sambil-sambil tengok tv tuh, dia tunjuk mesej2 raya yang dia hantar dekat kawan2 dia .. siap ade tulis " ikhlas drpd Sam & Suzliyana " hehe .. ta lupa juga kau letak nama aku ya ? bagos !! hehe. Okay .. pastuh tetiba dia ckap ..

AA : syg .. pegilah dapur tolong mama ..
ME : hah ? ala kena pegi ke ? tapi seganlah . ha.. balik nntilah. lepas makan syg tolong mama
         basoh pinggan ekk.
AA : ish . tu nanti. syg pegilah . jom, ayg teman ..
ME : ala ta payah la teman. oke oke syg pegi ..

Aku pon pegi, tapi dia ikot juga. hehe . tp, tak sempat nak tolong mama dia da h sediakan semua daa .. menu time tuh, nasi impit, rendang ayam, & laksa sarawak . Tapi, tak sempat aku nak ambik sendiri, AA dah ambikan daa .. ish dia nie . malu jee . saya tahu ambik sendiri laa. ngee. Bantai AA letak ayam banyak daa. dia tahu aku nie antu ayam. haha. bole pula dia suap aku time tuh, adoii. malu la saya dengan abah awak .. huu. Dah habis makan, aku basoh pinggan dekat dapor .. sume la aku basoh. Tak lama tuh, kawan2 adek dia datang daa . Aku pun jadi lah pelayan kejap. hehe .. tolong2 mama dia hidang2 pape yg patut . Mmg ta berenggang aku dengan AA sebabnye aku dah pesan awal2 .. JANGAN JAUH2 DENGAN AKU, NNTI AKU KEKOK ! HAHA . Tak lama tuh, aku pon salam2 dengan mama dia .. dapat duet raya dr mama dia laa . err, malu juga nk ambik. sbb da besar . tp, xkan nk menolak pula.huhu. Then, balik .. Pastuh ajak dia pegi rumah kak long beraya. hee . tapi pegi time dah nak dekat maghrib daa . Azan maghrib sudah berkumandang .. abang long siap2 pegi surau .. AA pon ikot juga .. hee . alolo, dah nmpak dah nie . hehe . macam nie la calon suami yang di inginka . ececeyhh ! haha . Bla bla bla .. otw balik rumah aku .. dia nak teros balik, tapi aku soh stay dulu . hehe .. so, dia pon stay la kejap dekat rumah aku .. borak2 dengan my mum .. makan2 .. hee .. tak lama selepas tuh, dia balek . hee .. Sebenarnye aku berat hati setiap kali keluar dengan dia, & dia nak balik .. berat hati je nk tengok dia balik .. kalo bole aku nak 24jam dengan dia . melampau la tu kan suzie !! ko bukannye kawen lagi . haha . takpe la .. sabau sabauu .. Satu hari nanti kalo jodoh kita bersama, kita pasti bersama sayangg .. hee .. Papepun thanx yunk coz sudi spend ur time with me .. hee . Happy sangat2 time tuh . bukan time tuh jee . happy selalu dengan awak .. no one guys can make me happy like u did dear .. hee .. ILOVEYOUU SO MUCH ! hee .. SELAMAT HARI RAYA BLOGGERS !! ^^

No comments:

Post a Comment